onsdag 9. november 2011

Pensumliste

Det er på tide å levere inn pensumlista for denne modulen i studiet i skoleledelse. Jeg satser på å slippe unna med å levere den som et blogginnlegg. Kan jo være interessant for andre enn læreren min i skoleldelse å se hva jeg har lest/skal lese om skoleledelse og IKT.

I denne boka; Kompetent Skoleledelse, Andreassen, Irgens og Skaalvik (red.), Tapir akademiske forlag 2010 har jeg lest artikkelen Kompetent klasseledelse -ledelse, læring og mestring i teknologitette klasserom av Kjell Atle Halvorsen


I Skoleledelse - betingelser for læring og ledelse i skolen, Andreassen, Irgens og Skaalvik (red.), Tapir akademiske forlag 2009, har jeg i denne modulen brukt artiklene IKT i skolen av Kjell Atle Halvorsen og På veg mot digital kompetanse? av Carl F. Dons. 

Dette er kompendiet til studiemodulen IKT i administrasjon, pedagogikk og utvikling fra masterstudiet i skoleledelse ved NTNU. Utgitt av NTNU i 2011. Det inneholder artiklene nedafor:


Kanskje ikke leselig for alle bloggfølgere...  

Dette er hovedboka i modulen: Skoleutvikling og digitale medier, Erstad og Hauge (red.), Gyldendal 2011. Ikke alt var like spennende. 

 Det er jo det som er spørsmålet. Riktig Rektor? Melhus og Dysthe, Melhus communication 2010

7 kommentarer:

  1. :) Riktig så fornøyelig! Om jeg hadde vært din lærer, så hadde jeg latt meg trille rundt lillefingeren -mange ganger, og godtatt denne pensumlista. Godt påfunnet :)

    SvarSlett
  2. Ja nå må jeg også begynne å telle sidene mine. Har den stor lapp på veggen min der det står 25.november kl.23.59. :)

    SvarSlett
  3. En av de mer kreative pensumlistene jeg har sett!

    SvarSlett
  4. He, he du har din egen stil du. Herlig! Bare så synd at det blir vanskelig å være mer kreativ enn deg...:)

    SvarSlett
  5. Du berger bra så lenge du er en pen ung mann. Men bare vent ...

    SvarSlett
  6. Ha-ha, Kjell Atle, nå leita jeg fælt etter liker-knappen :)

    SvarSlett
  7. Tror jeg linker min leseliste til din blogg. Kan til nød manipulere bildene en smule... :-)

    SvarSlett