tirsdag 13. september 2011

Skoleledelse med fokus på IKT

Min nye blogg skal handle om skoleledelse. Den røde tråden i bloggen skal være IKT i skolen. Jeg vil skrive om arbeidet med IKT i undervisning, administrasjon og omdømmebygging på min skole. Den heter Rektors røst, fordi den skal være nettopp det. Denne rektoren har meninger og tanker om norsk skole, meninger og tanker som ikke alltid er i takt med resten av skolenorge. Jeg skal prøve å sette ting litt på spissen og være litt provoserende og utfordre deg som leser.

På grunn av at denne bloggen  vurderes som en del av mitt studie i skoleldelse ved NTNU vil jeg trekke inn en del teori, og den kommer til å ha kildehenvisninger. Håper dette akademiske fokuset ikke skremmer bort følgere som ikke er en del av skoleledelsesstudiet.

1 kommentar:

  1. Spennende at vi har valgt samme bakgrunn da. Ut fra innlegget regner jeg med at selv om bakgrunnen er lik, vil nok en del av meningene og tankene om norsk skole være ulike. Gleder meg til spennende diskusjoner.

    SvarSlett